Bilder från möbelrenoveringen

Copyright Hanna Sikter


Jag älskar 50-talet, men teak passar ej in hemma hos oss, en billig lösning är ju som bekant att måla om gamla möbler i mer passande färger. I vårat hem betyder det svart eller vit;-) Mitt nya projekt som jag hållit på med i dagarna är syster möbeln till våran egna, unika akvarium bänk. Dock skall denna stå i vårat arbetsrum och fungera som bokhylla.

Copyright Hanna Sikter


Först tvättade jag av den charmiga byrån med målartvätt. Eftersom jag tyckte att det gick bra förra gången utan att rugga upp ytan så målades hela härligheten vit med oljebaserad färg strax efter. Efter två målningar och långa torktider  var det dax för det roligaste momentet, tapetseringen!

Copyright Hanna Sikter


Denna tapet blev det, jag tycker att den passar perfekt till stilen på den gamla möbeln, blå botten med fågel/blom motiv i brunt. Tapeten är från Casadeco, heter Hanako och är en vinyltapet med tygliknande struktur. Lyckligtvis så have vi redan vävlim hemma sedan renoveringen för ett år sedan.

Tapetprovet beställdes från Målerbutiken, snabbt, billigt och perfekt för småprojekt i hemmet!

Copyright Hanna Sikter


De små handtagen skärdes ut med hjälp av rakblad. Nu så får ni vänta lite med att se slutresultatet, böcker från källaren skall hämtas och färgen måste målas igen på några ställen, håll utsikt!

Snart helg, härligt! Finna lite roliga saker inplanerade, Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Riktigt snyggt tapetval till dörrarna.

2009-05-15 @ 01:05:12
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Maria

oj vad spännande, vilken härlig tapet det där! Mkt vår och hanna över den!! :) fåglar är ju din melodi har jag ju förstått...ska bli spännande att se slutresultatet! Kanske får man se det redan på söndag då, får hålla ut! :) ser verkligen fram emot vårt lilla stundande äventyr! ;) puss

2009-05-15 @ 22:48:41
URL: http://falcini.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Vilken snygg tapet, den såg ut att passa superfint till möbeln. Kram Sandra

2009-05-18 @ 14:28:14
URL: http://inspireramera.se
Postat av: FURNISH.etc

Men åhh så spännande! Detta kommer bli riktigt fint! Ser med spänning fram emot resultatet ;)

2009-06-03 @ 11:10:45
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2012-01-12 @ 23:04:27
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback