Upphottad Retro

Retro svart måla möbler


...Från igår! Har målat möbeln svart med halvmatt oljefärg. Var inga problem med att måla på redan behandlat träd, var nog lättare till och med! Något som jag märkte när jag målad mitt skrivbord vitt är att man inte skall ställa ben, som skall målas, direkt på tidningspapper, får då fastnar färgen i pappret... Nåjå man lär sig så länge man lever, innför gårdagens målning tänkte jag till och klippte sönder en engångstallrik och lade delarna under benen, inga problem denna målning:



Gillar den enkla stilen på möbeln och lite sugen på att låta den vara som den är nu; men jag fortsätter med nästa steg av möbel-pimpningen ikväll eller imorgon, det är alltid kul att prova nya saker;-)

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback