Ny bloggdesign


Gamla designen

Hej på er! Idag så tyckte jag att det var dax att lägga upp min nya design som jag har jobbat/lekt runt med några veckor! Lite enklare, lite roligare och lite med grönt:) Är ju kanske lite svårt att förstå vart mitt bloggnamn kommer ifrån när hela bloggdesignen är blå;-) Namnet har några år på nacken då jag hade min första seriösa hemsida, och gick igenom en "enormt grön period", därav namnet.

 Realm fick jag nog från att jag läste Sagan om Ringen triologin i samma veva, på engelska och svenska. Tyckte att det var ett vackert ord.

Har även bytt webbläsare, från explorer 7 till Mozilla Firefox. Vilken skillnad! Ni som ej har provat gör det, kan jag verkligen rekommendera! För övrigt så läser mozilla websidorna korrekt, inte som explorer har gjort.  Verkar dock som om att Explorer 8 följer samma spår, härligt för alla som håller på med webbdesign då det är ett steg i rätt riktning mot ett gemensamt språk! Skönt att inte behöva sitta uppe med olika webbläsare när man kollar kod;-)

Designen är lite fågel inspirerad som ni nog ser, har vuxit upp med både små och stora fåglar så de är ett återkommande nöje! Både i min fasta inredning och mer levande "inredning" har lånat hem en liten fågel från mina föräldrar, som min sambo sa "du smugglar bara in fler och fler smådjur", väldigt sant! Han är för snäll min fina Harald:D

Trevlig vecka!

Kommentarer
Postat av: Em

Den nya designen är väldigt fin!

2009-06-03 @ 10:50:21
URL: http://madebyem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback