Tapetprover


Bild: Privat


Det har väl inte undgått någon att jag gillar tapeter ;-) Idag fick jag ett paket som kom från Måleributiken, med tapetprover a la 20 kr styck 1 meter långa. Dessa var inte beställda på grund av att jag vill tapetsera något mer här hemma, utan för att jag tänkte att man skulle kunna göra några egna tavlor, främst till hallen, genom att tapetsera upp tapet på  plywood eller något liknande. Alltid kul att prova nya saker, vem vet man kanske blir jätte nöjd!

Här är tapeterna som  jag beställde prover på:

Grove Garden av Osborne&Little (samma som vi har i vardagsrummet fast i annan färg)

Delight (proveg20906) av Intrade (Svårt att ta en bra bild, hundkex liknande mönster med pärlemo-skimmrande fond)

Tema e Variazioni av Cole & Son (Såg den första gången i ett  kök i programmet Design Simon &Tomas, tycker den är en klassiker och fin retro känsla, men inget jag skulle vilja ha över en hel vägg)


Mer tapet till de svenska hemmen!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har precis tapetserat mitt rum :) galet fint!

2008-06-15 @ 18:08:49
URL: http://millss.webblogg.se/
Postat av: Mikke

Även jag har lyckats slänga upp tapetvalet som jag till sist valde att inhandla. "Kvitter" design av Hanna Werning. Det blev mkt nice vill jag påstå. Bild finns på min blogg.



Jag håller även med dig om Tema e Variazioni av Cole & Son. Fantastisk tapet, men Simon & Tomas valde väl kanske att använda den lite vääääl mycket. Tycker iallafall jag.

2008-06-17 @ 01:44:13
URL: http://litotes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback