Plugga bloggteori på Högskola?

Till er som skulle vilja lära er teorin bakom att skapa en bra blogg så finns det en kurs på distans på Borås högskola, 7,5 poäng som motsvara 25% av heltidsstudier. Man kan alltså söka oavsett vart man bor. Dock måste man räkna med att ta ledig från jobbet eller liknande några gånger då det blir ett par schemalagda seminarium med head-set och webbkamera.

Ett utdrag kopierat från kurshemsidan:

"Kursen fokuserar på bloggens innehåll, estetik och praktik. Bloggen behandlas både som egen ny genre och som ett sätt att modifiera och utmana äldre genrer. Du får lära dig hur bloggande kan användas som ett verktyg för professionell informationsspridning och kommunikation i olika sammanhang och för skilda syften. Kursen behandlar både bakomliggande teknik och hur du producerar text och grafiskt material anpassat för olika sammanhang.

Innehåll
  • Bloggen som genre
  • Bloggar i olika sammanhang och för olika syften
  • Bloggen som teknik
  • Textproduktion och visuell kommunikation för bloggar"


Jag antar att detta är en valbar kurs för mig i andra året på Webbredaktörsutbildningen, om jag väljer den beror på vilka de andra alternativen är. Är mer intresserad att lära mig Illustrator och flash i nuläget!

Har förövrigt beställt programvara med 80% rabatt från Adobe vilket blev cirka 3 800 kr, normalpris för icke studerande? 29 000 kr. (Man måste vara antagen till en designutbildning som motsvarar 2-års heltidsstudier.) Snart inga fler 30-dagar trials för mig!

Skärmdump http://www.adobe.com/products/creativesuite/design/

Skärmdump från Adobe Store

 

Tack så mycket fär era gratulationer, det värmer :)


Kommentarer
Postat av: FURNISH.etc

Vilken rolig kurs, skulle jag behöva gå! Man lär sig alltd något nytt. Men tror inte jag hinner med det just nu eftersom jag jobbar heltid. Önskar dig en fin helg!

2009-09-11 @ 11:20:31
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: FURNISH.etc

Sv: Nej jag hade verkligen tur som hittade det här jobbet. Dels för att det är heltid och dels för att jag trivs så himla bra. Hoppas du har en mysig söndag! Kram Emmy

2009-09-13 @ 17:42:35
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Helena ROOM AND SERVE

Men.... ja du, vissa högskolor skriker efter studenter.

2009-09-13 @ 20:38:59
URL: http://roomservice.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Låter spännande... men jag tror nog att de utbildningar du ska satsa på ger mer kött på benen inför arbetslivet. :-)

2009-09-18 @ 14:13:11
URL: http://inneoute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback